Dålig mottagning på mobilen är ett problem för många
Jobbar men med en webbshop så har man egentligen två huvudsakliga arbetsredskap. den ena är datorn som man använder för att jobba mot internet, och den andra är mobilen. dagens samhälle, och även affärsvärlden, bygger på att man har täckning var man än befinner sig och dålig mottagning på mobilen kan få stora konsekvenser. För mig var det ett gigantiskt problem och det var mer än en kund som blev irriterad för att samtal bröts hela tiden. Varje gång mobilen ringde så var jag tvungen att gå till ett fönster där jag visste att mottagningen var bättre. det funkade kanon för vanliga samtal, men när det handlade om videosamtal så var det stört omöjligt att få det att fungera.
Hjälpte inte att klaga
Jag hörde givetvis av mig flera gånger till min operatör, men ingen lösning kom. Det gick så långt att jag till och med provade att byta leverantör av telefoni. Tror ni det blev bättre? Nej, och inget kunde de göra för att fixa det. Jag var riktigt irriterad tills jag läste om repeater för mobiltäckning hos Getel AB. Jag kontaktade dem, och de var här och mätte upp signalerna. teknikern som gjorde jobbet bara log och sade till mig att det inte var några bekymmer. Nu har jag full täckning var jag än befinner mig, och jag behöver aldrig mer vara orolig för att ett samtal ska brytas. Tänk om min operatör hade tänkt på en sån enkel sak som att sätta upp en repeater?
Andra inlägg
- Verkstadsprodukter som tar ditt arbete till nästa nivå
- Att passa in
- Kraften i tillgång till rätt verktyg
- En introduktion till avantgardet Fluxus-rörelsen
- Kan vara smart att satsa på 3PL
- Inte fel att ha en bra vinsch
- Så fungerar företagslån
- Jobba smartare - inte mer
- Är det lätt att sälja på Amazon?
- Att göra en dödsbostädning